علت اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار

دهه های گذشته، شرکتهای بازاریابی از روشهای قدیمی و مثل هم در تبلیغات چاپی ، تلویزیونی و جایگاه های تبلیغاتی استفاده می کردند.

تا به مشتریان خود اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات شرکت خود دهند و آنها را متقاعد سازند که پول خود را خرج این محصولات کنند.

در دهه 1990، اینترنت به وجود آمد و تعداد سایت ها به شدت افزایش یافت. کانال های ارتباطی جدیدی مانند فیس بوک و گوگل بوجود امدند و شیوه ی کاملاً جدید برای بازاریابی شرکتها و کسب کارها شکل گرفت.

 

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ ؟

به هر نوع بازاریابی که از ابزار و کانال های دیجیتال استفاده می کند می گویند.

روش های بازاریابی دیجیتال همانند روش های بازاریابی قدیمی بود و تفاوت آن، استفاده از منابع ارتباطی جدید بود؛

در نهایت می توانید محصولات و یا خدمات خود را به همان شیوه ی همیشگی فروش، به فروش برسانید. با گذشت زمان، بازاریاب ها متوجه شدند که ، یک راه کاملاً جدید را برای تعامل با مشتریان و فروش محصولات به آن ها ارائه می دهد و نیاز به عملکرد متفاوتی دارد.

تفاوت دیگر که گروه های بازاریابی، باید دارای یک تیم دیجیتال مارکتینگ باشند که جدا از تیم سنتی در تلویزیون کار کنند.

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار پر اهمیت است؟

مشتریان در گوگل سرچ می کنند، خبرهای خود را مرور می کنند، عکس های دسته جمعی در اینستاگرام برای همدیگر ارسال می کنند و یا با دوستان و آشنایان خود در واتس آپ چت می کنند. این بدان معنی است که کسب و کار شما باید در تمام این لحظه ها به خوبی حضور داشته باشند. بازاریابی دیجیتالی می تواند بسیار مؤثرباشد.

 این کار بسیار هدفمند و می توان برای دست یابی به یک هدف خاص، به شدت شخص-سازی تبدیل شود.شما به راحتی می توانید مقدار هزینه ی روزانه ی خود را افزایش یا کاهش دهید و یا وقتی با ایده ای مواجه می شوید که هیچ مشارکتی را ایجاد نمی کند، آن ایده را خاموش یا متوقف کنید.

 به شما امکان می دهد که وقت و پول خود را در جایی متمرکز کنید که مشتریان شما،پول خود را صرف آن کنند.

پایه های بازاریابی دیجیتال

 

دیجیتال مارکتینگ

چرا می خواهید از این سبک بازیابی استفاده کنید؟

قدم اول قبل از شروع هر کاری دید کلی شما برای کسب و کار چیست؟ اهداف شما در این سال چیست؟ اهداف خاص شما در رابطه با بازاریابی  چه نقشی را در آن دارند؟ در جذب مخاطبین بیش تر به شرکت و پیام های شما کمک کند؛ اتصال و ایجاد ارتباط با مخاطبین ،آنها را به طرفدار برند شما تبدیل می کند و در نهایت سبب فروش محصول و خدمات شما شده.درک اهداف، به شما کمک خواهد کرد تا طرح بازاریابی دیجیتالی را بسازید که دقیقاً برای شما ایجاد شده است.

 اهداف شما چه کسانی هستند؟

برای دسترسی به مشتریان خود، ابتدا باید بدانید که چه کسانی هستند و در مورد آنها چه می دانید؟ آنها چه می خواهند و آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند و آنها چه نیازهایی دارند؟پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا محتوای موردنظر را ایجاد کرده. 

چه محتوایی را ایجاد می کنید؟

بازاریابی دیجیتال در مورد شرکتهای بزرگ تبلیغاتی به مردم می گویند محصول شما را بخرند نیست، بلکه در عوض، در مورد محتواست ، به اشتراک گذاری محتوایی که مخاطبان را به برند شما جذب می کند، ارزش افزوده ایجاد کرده و سبب اعتماد مشتریان بالقوه به شما می شود.محتوی شما با مشتریان شما و آنچه آنها می خواهند بدانند، همپوشانی داشته باشد

.

 چگونه میشود با بازاریابی دیجیتال شروع به کار کرد؟؟ 

اگر واقعا از ابتدا شروع کرده اید، لازم است اصول اولیه ی چندان جذاب ولی بسیار مهمی را بدانید : ساخت یک وب سایت، برای یک کاربر و برای دستگاه های مختلف و برای موتورهای جستجو بهینه شده است. سرمایه گذاری در برخی از تبلیغات ها، مانند برخی از تبلیغات های فیس بوک یا گوگل.اگر این اصول را از دست بدهید، باید قبل از اینکه به سراغ چیزهای جالب بروید، به طرح نقشه بازگشته و زمان زیادی را صرف ایجاد فونداسیون در مکانی کنید. هنگامی که آماده شدید، می توانید با آخرین روندهای موجود در استراتژی، آزمایش، طراحی و اجرا کنید.

بازاریابی اینترنتی

 

جدیدترین روند در محتوای دیجیتال

تولید ویدئو : فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و … همگی پایگاه هایی بزرگ برای انتشار ویدیو هستند.

ویدئوی زنده : جریان مستقیم به سریع در حال رشد است. این فرم از ویدیو توسط اکثر کانال های ارتباطی مورد توجه قرار گرفته است. زیرا مردم نه تنها ویدیوها را تماشا می کنند، بلکه می توانند نظر داده و اشتراک گذاری نیز داشته باشند.

محتوای استوری ها  : در زمانی که مقدار توجهات کمتر است، بهترین زمان از هر موقع دیگری است .

محتوایی در فرم طولانی :  بله همانند محتوای کوتاه، حتی محتوای طولانی را نیز در اینجا مشاهده می کنیم.

محتوای تعاملی : هدف شما این است که یک مخاطب سردرگم را گرفته و عمل جستجوی او را متوقف کنید تا یک لحظه یا زمانی بیش تر را صرف برند شما نماید.

محتوای خود را به صورت آنلاین پخش کنید:هنگامی که شما می دانید چه محتوایی را می خواهید ایجاد کنید، باید تصمیم بگیرید که کجا آن را منتشر خواهید کرد. این کار به سادگی آپلود یک ویدیو یا پست در فیس بوک نیست. 

آخرین روندها در کانال های ارتباطی

گروه های فیس بوک : با تغییر الگوریتم ها، صفحات و پست ها تاثیر گذاری کمتری پیدا کردند. پس فیس بوک تمرکز خود بر گروه ها را افزایش داد. گروه ها می توانند در ایجاد یک اجتماع فعال از طرفداران اصلی برند شما کمک کنند.

نرم افزارهای پیام رسان اجتماعی : مشتریان زمان زیادی را صرف برنامه هایی مانند واتس آپ و پیام رسان های دیگر می کنند. اکثر برندها هنوز بازاریابی خود را در این کانال ها آغاز نکرده اند، اما اگر می خواهید نوآور باشید، پتانسیل زیادی برای برقراری روابط مستقیم و معنادار با مخاطبان در این مکان ها وجود دارد.

چطور محتوای خود را به طور مؤثر وارد زندگی می کنید؟

هنگامی که یک کانال ارتباطی جدید به وجود می آید، شرکتهایی که فوراً وارد آن می شوند، نتایجی بزرگ با تلاش اندک به دست می آورند. هم اکنون بازاریابی دیجیتالی کاملا بالغ شده و کسب و کارهای بیش تری متوجه اهمیت محتوا شده اند. با این حال، هنوز محتوای بسیار زیادی خارج از آن وجود دارد.

 بهترین شیوه های کنونی

توزیع فراتر از تولید : به این معنی که باید به سختی کار کنید تا محتوای شما دیده شود. فقط نباید یک بار ارسال کنید و فکر کنید که کافی است – باید در همه ی کانال ها منتشر کنید، تبلیغ کنید و مجدداً منتشر نمایید.

درگیری (با مطالب) فراتر از دست یابی : در روزهای اولیه، شما ممکن است با دریافت انبوهی لایک در صفحه فیس بوک خود هیجان زده شوید. امروزه تعداد فالورها اهمیت کم تری نسبت به تعداد فالورهای واقعا فعال دارد. افرادی که مطالب را می بینند، با آن درگیر شده و به محتوای شما پاسخ می دهند. این ها معیارهایی هستند که باید برای پیشرفت، به دنبال آن داشته باشید.

شخصی سازی : مردم، مریض بازاریابی انبوه هستند و مطالب و پیام های مناسبی را می خواهند که به طور مستقیم با آنها صحبت کنند. نگاهی به چگونگی دست یابی به ارتباط شخصی و مشارکت بر اساس اصول یک به یک مهم است.

اعتبار : مشتریان شما به ویژه میلنیال های (نسل جدید) مشهور و نسل بعد از آنها، نسب به کسب و کارهای بیش از حد امیدوارکننده و کم تحرک، بدگمان هستند. آنها صداقت و “واقعی” بودن یا “جعلی” بودن را بر کمال ترجیح می دهند. بنابراین سعی در پذیرفتن آن در بازاریابی شما دارند.

شفافیت : با اطلاع رسانی از نگرانی در مورد هک و سوء استفاده از داده های شخصی، مشتریان برای رویکردهای صادقانه و آزاد، ارزش بیش تری قائل می شوند. در این روش ها، دقیقاً مشخص است که یک کسب و کار چه کاری با داده های خود انجام می دهد و به چه دلیل. اطمینان حاصل کنید که شما با تمام مقررات موافق هستید. بیش تر از آن، اطمینان حاصل کنید که ابتدا علایق مشتری را مدنظر قرار می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Englishفارسی